Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie / Warszawa w Budowie 6

Kino MinoTAur
„Antrakt”, „Balet mechaniczny” i „Emak-Bakia”

  • Kino MinoTAur
    Antrakt (Entr'Acte) reż. René Clair

Kino MinoTAur jest wyjątkowym miejscem stworzonym specjalnie na czas festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE.

W jednej z pracowni artystycznych w praskiej kamienicy przy ul. Inżynierskiej 3 dokonała się transformacja, w wyniku której powstała kameralna sala kinowa. Labirynt miejskich zaułków przeniesie wytrwałych poszukiwaczy do magicznego świata mistrzów Bergmana, czarownic oraz francuskiego surrealizmu.

Na trzecim z kolei spotkaniu widzowie zapoznają się z trzeba filmami: "Antrakt", "Balet mechaniczny" i "Emak-Bakia".
 

Antrakt (Entr'Acte)
reż. René Clair, Francja 1924 r., 22 min

Autoironiczny dadaistyczny film stworzony przez René Claira, będący błyskotliwym żartem z baletu napisanego przez Francisa Picabię. Zgodnie z założeniami „cinéma pur”, jest pozbawiony logicznego ciągu zdarzeń, składa się jedynie z luźnych, estetycznie wyrazistych, ale niepowiązanych ze sobą fragmentów.

Więcej na temat filmu w portalu Filmweb.


Balet mechaniczny (Le Ballet mécanique)
reż. Fernand Léger, Dudley Murphy, Francja 1924 r., 16 min

Fascynująca próba Fernanda Légera subiektywnej konfrontacji ze sztuką poprzez film. Kooperatywa Dudleya Murphyego, Mana Raya oraz Légera pozwoliła stworzyć dzieło zachwycające plastycznie, pomimo braku zobowiązującej fabuły, pozwalające zaangażowanemu widzowi „uchwycić” percepcję pionierów awangardy francuskiej.

Więcej na temat filmu w portalu Filmweb.
 

Emak-Bakia
reż. Man Ray, Francja 1926 r., 18 min

Film znakomitego amerykańskiego reżysera i fotografa, zaliczanego do grona czołowych przedstawicieli dadaizmu. W filmie wykorzystał opracowane przez siebie techniki filmowe, m.in. fotogram, podwójną ekspozycję czy brak ostrości poprzez rozmycie obrazu.

Więcej na temat filmu w portalu Filmweb.

Zobacz także: